ستیا جونستیا جون، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

«مادرنوشت»

جرعه هفدهم

1392/9/18 10:58
نویسنده : مامان ستیا
513 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دختر نازمماچ. خواستم خیلی زود این خبر خوبو بنویسمدلقک. بالاخره من و پدرت به نتیجه رسیدیم و اسم نازنین شما بعد از ماه ها جستجو انتخاب شد. و اون هم اسمی نیست جز نام  تشویقاز خود راضی« ستیــــــــــــــــــــــــا».

 یکی از دلایل انتخاب این اسم یکی کمیاب بودنشه و کوتاه بودنش. و البته معنای قشنگی که هم به فارسی و هم عبری و هم اوستایی که داره و از همه مهمتر به خاطر این که از القاب خواهر امام رضا، حضرت معصومه هستش و این که من خیلی امام رضارو دوست دارم و بهش ارادت خاصی دارم بوده. امیدوارم تو هم مثل حضرت معصومه بانویی بلند مرتبه و پاکدامن باشی و صفات خوبشو مثل اسمت بتونی کسب کنیبغلخیال باطل.

دوست دارم کمی با این بانو آشنات کنم البته خودم اطلاعاتم خیلی کم بودابرو اما تو این چند روز شناختم رو بیشتر کردم .

نامش فاطمه و مشهورترین لقب آن حضرت، «معصومه» است كه از سوى امام رضا (ع) به ‏این بانو اعطا گردید. حضرت معصومه در زبان دانشمندان شیعه به «كریمه ‏اهل‏بیت‏» یاد مى‏شود. كه از میان بانوان اهل‏بیت، این نام زیبا، تنها به ایشان اختصاص یافته است.
 حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دارای شخصیتی رفیع و والا مقام می‎باشد به طوری كه ائمه طاهرین علیهم السّلام از این بانو، با جلالت و تكریم یاد كرده‎اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلكه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه علیهم السّلام آمده و از مقام والای او سخن گفته‎اند كه به بعضی از آنها اشاره می‎شود.

از ویژگی‎های حضرت معصومه سلام الله علیها این بود كه علوم اسلام و آل محمد صلّی الله علیه و آله آگاهی داشت و آن حضرت از جمله روایت كنندگان حدیث بود و چندین حدیث است كه در سند آنها نام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به چشم می‎خورد كه علامه بزرگوار امینی در كتاب شریف الغدیر به بعضی از آنها استناد می‎كند مانند، عن فاطمه بنت علی بن موسی الرضا حدثتنی... «من كنت مولاه فعلی مولاه.» نقل این احادیث حاكی از مقام علمی والای آن بانو می‎باشد.

شفیعه روز جزا، حضرت فاطمه معصومه علیهاالسّلام، كه بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها از جهت گستردگی شفاعت، هیچ بانویی به شفیعه محشر حضرت معصومه سلام الله علیها نمی‎رسد. كه امام جعفر صادق علیه السّلام در این رابطه می‎فرماید: «تَدخل بِشفاعتها شیعتنا الجنته باجمعهم»؛ با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‎شوند.

یكی از شواهد عظمت استثنایی حضرت معصومه سلام الله علیها زیارتنامه‎ای است كه به خصوص، حضرت رضا علیه السّلام در شأن او صادر فرموده است. زیرا بعد از فاطمه زهرا سلام الله علیها تنها زیارتی كه از امام معصوم برای یك زن نقل شده، زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها است و هیچ یك از بانوان خاندان عصمت و طهارت زیارت مخصوص از امام ندارد.

 

خوب با توصیفی که ازین خانوم داشتم شاید به من حق بدی که با رغبت خیلی زیاد اسم این بانو رو روی شما دختر گلم بذارم و شمارو به امام رضا و خواهرشون بسپارم فرشته.

و اما معنی اسم شما در سایت های مختلف:

سایت ثبت احوالاز خود راضی

سِتیا /setiyā/   گیتی، دنیا و روزگار.
فراوانی:189

سایت اسماز خود راضی

 جهان هستی دنیا روزگار-بانوی نجیب و بلندمرتبه- لقب حضرت معصومه - کلمه گیتی در فارسی معاصر تغییر یافته همین اسم است

فرهنگ دهخدااز خود راضی

ستیا. [ سَ ت َ ] (هزوارش ، اِ) هزوارش «ستیا، ستیا» ۞ ،پهلوی «گثیه » ۞ (گیتی ، قیاس کنید با ستها. (حاشیه ٔ برهانقاطع چ معین ). بمعنی ستها که دنیا و روزگار باشد. (برهان ).

سایت ویکی پدیااز خود راضی

اسم دختر به معنی دنیا و روزگار و معروف به ملکه خواهرکورش هخامنشی .

توی عبری لقب حضرت معصومه(س) یعنی پاکدامن.باحیا.بلندمرتبه

 در اوستا هم به فرشته هایی میگفتند که موکل نعمت و عدالت بودند (نکته : ستیا نام معشوقهٔ عرفان است)

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان آندیا
15 مهر 92 14:36
تبریک میگم اسم قشنگیه
ایشالا بارداری خوب و راحتی داشته باشی و گل دخترتون صحیح و سالم بیاد بغلتون

ممنونم مامان جون
گلی
21 مهر 92 22:20
مبارکه عزیزم. انشاا.. خوشنام باشه


مرسی گلی جون
بتی مامی ناتان
30 مهر 92 0:52
به به چه اسم قشنگی نامدارباشه

رمممممممممممممممممممززززززز


مشکرم خاله مرهبون
✘ فاطمــﮧ جـפטּ ✘
19 آذر 92 12:26
چه اسم نازی
مامان ستیا
پاسخ
سلام فاطمه جان لطف داری