ستیا جونستیا جون، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 13 روز سن داره

«مادرنوشت»

روش جعبه -آموزش نظم به بچه ها

1393/12/11 12:59
نویسنده : مامان ستیا
757 بازدید
اشتراک گذاری

 

مامان های عزیز خسته خونه تکونی نباشید. اکثر ما مامان ها مشکلی که داریم اینه که هیچ وقت خونمون تمیز نمی مونه چون یک وروجکی هست که بعدش ترتیب همه چیزو می ده و تمام اسباب بازی هاشو توی خونه پخش می کنه. برای بچه های 5 سال به بالا یک روشی هست به نام جعبه یا صندوق. که اونو تزیین می کنید و در یک گوشه از خونه نگهش می دارین. به کوچولوتون می گید اگر اسباب بازی روی زمین بمونه در صورتی که بازیت تموم شده داخل جعبه قرار می گیره. هر اسباب بازی که داخل جعبه قرار گرفت تا 3 روز باید داخلش بمونه و امکانش نیست که زود تر داده بشه .در صورتی هم امکان آزادی اون اسباب بازی هست که کوچولوتون یک کار مثبت انجام بده . برای این کار یک کاغذ سفید روی جعبه بچسبونین و اسم هر وسیله و تاریخشو روش بنویسین. تا یادتون نره واسه خروجش. یک سری برگه های کوچک رو هم آماده کنین و روش کار هایی که می تونه بکنه را یادداشت کنید و روی جعبه چسبیده بشه . هر دفعه یک برگه برداشته بشه و یک کار بهش تعلق بگیره مثل سفره پهن کردن، آب دادن به گل ها (مطابق سنش باشه).
حواستون باشه که با گریه کودکتون از قوانین کوتاه نیاین تا براش جا بیوفته. البته لازمه اول براش کامل و به زبون ساده توضیح بدید بعد دوبار اول که خطا کرد بهش هشدار بدید و از دفعه سوم اسباب بازی بهش پس داده نشه. این روش برای وسایل دیگه مثل لباس و... هم کاربرد داره.
این طوری هم مسئولیت پذیر تر می شه
هم قدر اسباب بازی هاشو می دونه
هم خونه تمیز می مونه...

پسندها (1)

نظرات (1)

مریم
11 اسفند 93 19:16
سلام عزیزم خوبی اسم ستیا را میشه بهم بگی دقیقا از کجا فهمیدی لقب حضرت معصومه است سایت ویکی پدیا مه لینکش را گذاشته بودی اصلا شامل همچین صفحه ای نمیشد تو سایت اسم هم که لینکش را گذاشته بودی همچین چیزی نبود فقط تو سایت نیم فا همونی بود که نوشته بودی که اونم منبع معرفی نکرده خودش همین جوری نوشته اینکه خواهر کورش و لقب حضرت معصومه و به معنای بانوی نجیب هست را دقیقا از چه منبعی مطمئنی میشه بگی یا اینکه نوشتی در اوستا هم به فرشته هایی میگفتند که موکل نعمت و عدالت بودند میخوام ببینم از منبع موثقی گرفتی یا نه از تو سایتا نوشتی؟؟ ویکی پدیا هم که اصلا اون لینکی که گذاشتی را نداشت منم احتمال اسم دخملم را ستیا بذارم لطفا تو وبلاگم بیا جوابم را بده ممنون